Innovativ Kontakt

Kvalitet

Vår kontaktcenterverksamhet baserar sig på en god teknisk infrastruktur samt på en innovativ informationshantering.

 
Nesenta_toimisto2017_4Q9A0040.JPG

 
Nesentas tekniska struktur stöder platsoberoende tjänsteproduktion och effektiv skalbarhet.

Vår verksamhet baserar sig på en god teknisk och fysisk infrastruktur samt på en innovativ informationshantering.

Nesentas infralösning omfattar tiotals ERP-system, avancerade kontaktadministrationssystem, ett stort antal specialdesignade uppföljningssystem, ett hav av arbetsstationer med kringutrustning samt tre fysiska center. Under de senaste åren har Nesenta inhouse utvecklat över 500 applikationssystem.

​Teknisk struktur

Nesentas tekniska struktur stöder platsoberoende tjänsteproduktion och effektiv skalbarhet. Vi hanterar kontaktadminstrationen i Genesys Cloud och SAP CC7. Vi har ett eget utvecklat Nesenta Mailbox-system för e-post -hantering, vilket ger en effektiv textbehandling och välutvecklad rapportering. Vi erbjuder modernaste AI-baserade chatbot-lösningar, väl avvägt och anpassat till önskat informationsdjup. Otaverkko underhåller Nesentas servers samt VPN-anslutningar. Kostnadseffektivitet, skalbarhet och innovativ informationsbehandling är huvudelement i Nesentas tekniska lösningar.

​Fysiska center​

​Nesentas huvudkontaktcenter ligger i Jorvas Hightech Center i Kyrkslätt, 25 km väster om Helsingfors. I detta stora och moderna företagscenter verkar över 1 000 personer och sammanlagt 70 företag, av vilka Ericsson är störst och Nesenta är näststörst. Datasäkerheten är mycket hög.

Inom vårt Kyrkslätt-centers omland bor 90 000 personer med svenska som modersmål. Vi har en stor organisation för tjänsteutförande på svenska både för den rikssvenska och finlandssvenska marknaden. Vi öppnade dessutom ett kontaktcenter i svenskspråkiga (82%) Ekenäs i västra Nyland i december 2021 och har därmed ytterligare förstorat omlandet för svenskspråkiga resurser. Nesentas enhet i Kuhmo finns i företagshuset Monitor och vårt infocenter ligger i Lieksa. 2020 öppnade vi en enhet i Uleåborg och våren 2022 i Nyslott och Kajana.

Vår modell är att optimera och differentiera kapacitet och resursering branschvis. Med 7 center och dessutom utvecklade modeller för distansarbete säkrar vi kapacitet och kompetens i ett möjligast effektivt förhållande. Vår verksamhetsmodell ger också goda möjligheter till företagsvisa kärnorganisationer som backas upp av parallella stödorganisationer.

​Optimal kompetens

Kvalitet kopplas till kompetens.

Personalens höga servicebenägenhet är en självklarhet, medan den kundspecifika kompetensen tryggas både via fortgående utbildning och unika arbetsredskap. Motivation är därutöver en stark kvalitetsdrivare. Kompetensen mäts löpande med strukturerade metoder och verifieras via stigande kundnöje bl.a. i dagsvisa kundpulsmätningar. För att inte tala om avancerad CX/CEM genom vår Research & Analytics organisation.

​NesQ kvalitet

​Vi säkrar vår funktionella kvalitet med vårt NesQ kvalitetskoncept i fem parallella program:

  • NesQ Info:    informationshantering och resultatrapportering.

  • NesQ Loyal: kund- och partnertillfredsställelse.

  • NesQ Skill:   kompetensuppföljning och -utveckling.

  • NesQ Goal:  effektivitet och resultat.

  • NesQ Sec:    datasäkerhet och GDPR