Nesenta Oy
Innovativ Resursering

Kundservice

Försäljning och kundservice går dessutom mera ihop – det är en klar trend. En out sourcing av kundservice ger en kontinuerlig möjlighet att framhäva precis de rätta kanalerna, innehållen och svarstiderna.

 
Nesenta_digitaalinen_asiakaspalvelu.jpg

Kundservice

- kundservice med resultat

 

 
 

Kundernas förväntningar förändras snabbt. Den digitaliserande världen föder nya beteendemönster och i kundservicen bör dessa genast vara beaktade.

Försäljning och kundservice går dessutom mera ihop – det är en klar trend. En out sourcing av kundservice ger en kontinuerlig möjlighet att framhäva precis de rätta kanalerna, innehållen och svarstiderna. Alltid baserat på relevant information och kostnadsanalys.

En out sourcing ger bl.a. följande fördelar:

  • jämn service, oberoende av peakar, semestrar och pauser

  • möjlighet till fullständig betjäningstid, även 24/7

  • alla servicekanaler i bruk, alltid enligt den kontaktande kundens preferens

  • alla behövliga tjänsteinnehåll, från administration till försäljning

  • på finska, svenska och engelska, samt även tyska, franska, italienska, holländska och portugisiska

  • kostnadsinbesparing tack vare effekt och transaktionspris

  • fortlöpande rapportering av servicegrad, försäljning och kundtillfredsställelse

SERVICEGRAD OCH UPPFÖLJNING

Vi bestämmer tillsammans de optimala gränserna för svars- och kötid. Servicegraden uppföljs i realtid. Nesentas NesQ -rapporterings och -kvalitetssystem fungerar även för löpande mätning av kundtillfredsställelse samt som infokanal.

Servicegraden kan förstås skalas och gränsvärdena kan justeras upp eller ner. På det sättet kan vi optimera service- och kostnadsnivån. Tjänsten utförs systemoberoende.

SERVICEKANALER OCH TJÄNSTEUTFÖRANDE

Nesentas kundservice fungerar i alla kanaler: telefon, e-post, chat, video, some, brev. Typiska arbeten är: produktinfo, order, faktureringsfrågor, annuleringar, winback, merförsäljning, reklamationer, kampanjinfo, tidsreserveringar. Kundserviceupplägget skräddarsys alltid enligt uppdragsgivarens affärsprocess.

 

KONTAKTA OSS

Sälj- och marknadsdirektör

Pekka Ojala

tel. +358 50 599 1674

pekka.ojala@nesenta.fi

viiva.png
 
Försäljning och kundservice går dessutom mera ihop – det är en klar trend.