Nesenta Oy
Innovativ Kontakt

Företag - Om Nesenta

Nesenta producerar kontaktcentertjänster samt uppföljningstjänster för kundservice och sälj. Innovativ datahantering, en stor resurskapacitet samt hög branschkunskap skapar förutsättningar för en fungerande utläggning av er kundservice.

 

Nesenta_toimisto2017_4Q9A0058.JPG

NESENTA

Optimal kompetens vid rätt tid


 
viiva_sininen.png

Om nesenta

Nesenta producerar kontakttjänster både i digital och personlig form. Samt starka uppföljningstjänster för dessa inklusive customer experience management. Innovativ datahantering, en stor resurskapacitet samt hög branschkunskap skapar förutsättningar för en fungerande utläggning av er kundservice. Vi jobbar både på den svenska och finska marknaden, med fullständig språkkompetens och kulturanpassning.

Nesenta grundades år 2002 efter ett stort marknadsstrategiskt undersökningsarbete. Från detta startades uppbyggandet av innovativ tjänstefabrik med utgångstanken att optimalt utnyttja teknik i kombination med platsoberoende kompetens och arbetsutförande. Nesentas personalstyrka är idag 200 personer.

innovativ KONTAKT

Vi förenar teknik, kompetens, arbete och automation. Vi arbetar mångdimensionellt inom kundservice: kontaktcenter outsourcing, digitalisering och automatisering, mätning av kundupplevelse samt resursutveckling. Vår tjänsteproduktion är alltid uppföljbar i realtid.

En stark förankring i vårs kunds värde- och produktvärld är grunden för en fungerande outsourcing. Detta leder till lägre och rörliga kostnader samtidigt som kundhanteringen blir effektivare och servicegraden stiger.

Vårt mål är alltid win-win -baserat och långsiktigt.
Nesenta_yhteyskeskuspalvelut.jpg

Nesenta utgår från arbetsutförande där den bästa kompetensen finns. Tjänstebehovet är störst i tillväxtcentrum men tjänsteproduktionen kan ske platsoberoende. Distansrevolutionen som fötts i världen under 2020 och nu fortsätter 2023 är inget nytt för oss. Vi forskade i denna logik som utgångspunkt för hela vår verksamhet då bolaget grundades för över 20 år sedan. Vi förenar kunskap med kostnadseffektivitet. Vår tillväxt bygger på detta samhällsansvar.

Vår verksamhet är genomskinlig. Vi skräddarsyr uppföljningssystem till alla våra tjänster. Vår kund kan följa vår verksamhet i realtid. Systembyggnaden är snabb och kostnadseffektiv. Systemen svarar alltid mot stundens behov, men med framförhållning. Våra system är enkla att använda och med tydlig grafik.

viiva_sininen.png
 
viiva_sininen.png

Nesentas värden

Allting börjar från kunden. Vi bekantar oss med behoven och skräddarsyr tjänsterna efter det. Resurserna kopplas till produktionen och styrs centralt. Vår öppna uppföljningsmetodik gör det möjligt att följa tjänsteproduktionen i realtid, oberoende av plats. Vårt mål är alltid win-win -baserat och långsiktigt.

Samarbetet bygger på One-Stop-Shopping. Vi är alltid lättillgängliga och kan hjälpa på många olika tjänsteområden. Detta betyder snabb och rätlinjig kommunikation. Våra olika tjänstekoncept stöder varandra och kompetensen skall alltid utnyttjas optimalt. Redskapen byggs så att informationen kan utnyttjas oberoende av plats och tjänsteområde.

Optimal kompetens vid rätt tid. Konkret är nyttan av samarbetet både kostnadsrationalisering och bättre försäljning och kundservice. Samarbetet grundar sig alltid på att vi känner vår kund bra samt att vi kombinerar optimal kompetens med innovativ teknik. Alla arbeten utförs kundrelaterat och precis då när marknaden är aktiv.

Vi har byggt upp branschvis specialisering och vi säkerställer både kapacitet och kompetens genom fortgående analys och kompetensutveckling. Motivation och kompetens är grunden för goda resultat och ett långsiktigt samarbete.

KL-Menestyjät-Sinetti-2021-SE-RGB-200px.png
Kasvajat-Sinetti-2021-SE-200px-RGB.png